22 juli, 2014

The Jug&Bottle

 
 
Het is meer een pub/restaurant met een aantal (5) kamers.
 
Dit hotel, dat zo'n tien minuten rijden van Hoylake ligt in het leuke dorp Heswall, heb ik in augustus 2013 geboekt.
We hebben een ruime family room. Vreemd, er zijn geen kasten.
 
We slapen boven het restaurant.
Vervelend?
Ja, want het is erg gehorig.
 
Maar het lijkt mij erger om boven de pub te slapen.
 
 
Op Tripadvisor lazen wij (veelbe)lovende berichten.
 
Het zal dus wel aan ons liggen:
Het eten, waar we bijna 40 minuten op moeten wachten, is slecht.
De vis van P. drijft van zijn bord, terwijl mijn hamburger juist kurkdroog is. De frieten zijn slap.
 We mogen een dessert uitzoeken, maar ook dat is geen succes.
 
 
Ik zit naast het raam en zie ineens water uit een buitenmuur komen.
Het is duidelijk: dit is Fawlty Towers.
 
 

Nee, er is geen Basil - maar wel een tiental Polly's: allemaal allerliefst en bereidwillig.

 Polly 1 staat erop onze was te doen. Ze wil er absoluut niet voor betaald worden.
Polly 2 brengt me thee in het halletje en verontschuldigt zich keer op keer voor het lawaai en de rottige wifi.
Polly 3 stuurt Polly 4 naar Tesco om batterijen voor de afstandsbediening te kopen. Helaas, de televisie reageert nog steeds niet.
Polly 5 gaat nu naar Tesco om een nieuwe afstandsbediening te kopen.
Polly 6 brengt ijs voor mijn knie.
Polly 7 moet me teleurstellen. Er zijn alleen yoghurtjes met smaakjes. Maar ze zal doorgeven dat ik graag gewone yoghurt wil.
Polly 8 haalt de volgende dag gewone yoghurt voor mij uit de keuken.
Polly 9 geeft advies over Liverpool.
 
Maar dingen werken niet zoals ze moeten werken en de muren hebben letterlijk oren.
 
Iemand is vergeten het zeepbakje, dat trouwens wel aan vervanging toe is, schoon te maken.
Het is allemaal wat oud, roestig en krakkemikkig, maar hee - we betalen "maar" £100,- (€130,-) per nacht.
 
Oeps....
 
 Vanuit onze kamer kunnen wij the Dee zien. Mooi!!
 
En de afwasmachine moet nodig vervangen worden.

 Het buffet zag er op papier veelbelovender uit dan in de praktijk.
Cooked breakfast was beter.

 
Maar er wordt grondig huisgehouden en dat is goed.
De douche is heerlijk.
We slapen (ik wacht met naar bed gaan tot de laatste lach is weggestorven) uitstekend.
 
Ik geef Polly 10 £20,- voor de fooienpot.
Dat had een echte Fawlty Towers nooit van me gekregen.
******

Geen opmerkingen: