28 juli, 2014

Vegetarisch eten

 
Even terug naar Ambleside, een toeristische trekpleister - maar lang zo druk niet als Windermere, in het Lake District.
We hadden één keer echt slecht gegeten en één keer redelijk goed.
 
De betrouwbaarheid van Tripadvisor trek ik sterk in twijfel.
Ook deze vakantie heb ik over bijna alle gelegenheden uitstekende beoordelingen gelezen en bijna ieder restaurant lokt mensen naar binnen met Tripadvisor sterren.
Ik geloof het niet meer.
 
Enfin, we liepen dit restaurant binnen: Fellinis
"Ik geloof dat we hier alleen vegetarisch kunnen eten," waarschuwde P.
 
Het maakte mij niet uit. Ik had die dag zo veel lammetjes gezien.
En je moet het toch één keer geprobeerd hebben, nietwaar?
 
Trots stuurde ik een smsje naar onze vegetarische schoondochter dat we geen vlees of vis zouden eten. Ze was heel benieuwd naar onze bevindingen.
 
Het menu zag er goed uit.
Alleen houd ik niet van kaas door mijn eten. Dat vind ik ronduit vies.
Een bruin kaaskorstje op de macaroni: okee.
Maar blokjes kaas door de sla: brrrr. Misselijkheid.
 
Helaas pindakaas.
Ik kwam niet onder de kaas uit.
Om mij heen zag -en hoorde ik mensen genieten. Kenners van de vegetarische keuken.
Ik voelde me een outcast.
 
 
 De worteltjessoep met koriander, die we beiden als voorgerecht hadden gekozen, was prima.
 
Alleen deed het me heel erg aan het potje Olvarit denken dat ik mijn zoon 35 jaar geleden voerde.
Volgens mij heeft hij daar een worteltjes aversie aan overgehouden. Hoewel het ook in de genen zit, van beiden kanten.
 
Manlief at vervolgens risotto, die hij niet opkreeg.
Iets aan de machtige kant.
 
 Ik had een lekkere salade.
Echt, de dressing was heerlijk.
Maar u ziet wat er terugging.
 
Mango parfait met passiefruit, koriander en een lime saus.
 
Aardbeienijs met peper, chocolade ijs en caramelijs met zout.
En ja.....dat was heerlijk.
 
 
Alle gasten aten hun borden schoon.
Het laatste druppeltje saus werd met een stukje brood weggeveegd.
Wij keken verbaasd toe.
 
Het was ongetwijfeld een uitstekend restaurant, maar niet voor mij.
***

Geen opmerkingen: